هوای ناپاکی که در فضای مجازی نفس می کشیم

برگزیده های زانست

    هوای ناپاکی که در فضای مجازی نفس می کشیم

    چاپفرستادن به ایمیل

     

    کُرددانش؛ بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.در دوران کشف حجاب، بسیاری از بانوان که نمی خواستند بدون حجاب خارج شوند، در خانه ها ماندند و عده ای فقط شب ها رفت و آمد می کردند و در برخی خانه ها به ناچار حمام ساخته شد. کسانی هم که امکانات بیشتری داشتند، فرار را بر قرار ترجیح دادند و ترک دیار کردند.

    وبلاگ حجاب وعفافنوشت:

    سال‌هاست که از کشف حجاب رضاخانی می‌گذرد؛ زمانی که حجاب و نجابت زن ایرانی توسط مزدوران و ماموران استعمار غرب هتک گردید. اما دیگراین روزها مقاومت بانوان با حجب و حیای ایرانی حال و هوای آن روزها را ندارد! انگار جبر زمانه و تاثیرگذاری بر تفکر و اندیشه‌ها از زور باطوم و اسلحه بیشتر بود و زنان محجبه سرزمین دست بستگان زنده به گور، همان دست بستگان سبکبال که به تازگی از اقیانوس خاکی نینوا بازگشته‌اند، یکی یکی یادشان می‌رود که نفس‌های حبس شده با اکسیژن خالص خاک برای مبارزه با همین باطوم‌ها و اسلحه‌های رضاخانی در دل خروارها خاک مدفون شده‌اند!

    سال‌هاست که دشمنان جهت سلطه بر ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و در این میان تغییر در سبک زندگی ایرانی و اسلامی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های استکبار جهت مقابله با استقلال و مقاومت مردمان این سرزمین می‌باشد. در تمامی این سال‌ها زنان و دختران جوان ایرانی یکی از اصلی‌ترین اهداف دشمن برای تحقق این امر می‌باشند. زنان و دخترانی که قرار است مولد و پرورش دهنده نسل‌های بعدی باشند و این همان نکته‌ای است که دشمنان به خوبی به آن پی برده‌اند و می‌دانند با تغییر در هویت و باورهای زن ایرانی می‌توانند هویت و ارزش‌های نسل‌های بعدی را استحاله نموده و در پی آن راه خود را به راحتی برای نفوذ فیزیکی و استعمار این مرز و بوم باز نمایند.

    در روزگاری که فضای مجازی و اینترنت یکی از ملزومات زندگی ما به شمار می‌رود، شاید بتوان به جرات از این فضا به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تاثیرگذار دشمنان اسلام و مسلمین جهت دست‌یابی به اهدافشان نام برد.

    قطعا در فضای مجازی با گروه های طراحی مد و لباس، سفره آرایی ،آشپزی و امثالهم مواجه شده اید. در بسیاری از این گروه ها هدف از بین بردن و تغییر رفتار مردم است. حتی تا سفره آرایی و تغییر ذائقه مردم هم برای رسانه های غربی و جیره بگیران آنها اهمیت دارد.اینکه مانتو های باز و ساپورت های بدن نما از سوی فلان طراح ایرانی موفق در غرب برای ایرانیان عزیز طراحی می شود حکایت از یک دروغ بزرگ و کثیف دارد و  آن هم تغییر سبک زندگی مردم است در غیر این صورت در خارج از مرزها  ایرانیان زیادی زندگی می کنند که پایبند به با اصل ترین سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند و برای ما افتخار محسوب می شوند و می توانند الگوی جوانان باشند. در این بین چرا باید یک طراح و یا یک مدل جوان غرب زده بخواهد  برای جوانان ما دل بسوزاند.

    از بین بردن حیا، عفت و پاکدامنیِ نسل‌جوان ایران اسلامی، هدف اصلی دشمنان است؛ آنهایی که با به کارگیری امکانات مختلف و انواع و اقسام روش‌ها و صرف هزینه‌های بسیار سنگین، تلاش می‌کنند تا فرهنگ بی‌هویت غربی را به جای فرهنگ ناب اسلامی-ایرانی جایگزین کنند.

    اما امروزه در دنیایی که عصر سرعت و ارتباطات نام گرفته، یکی از راه‌های جا نماندن از قطار سریع‌السیر زمان، سفارش و خرید لوازم و مایحتاج زندگی از طریق سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلف در فضای مجازی است. در این میان می‌توان از فروشگاه سایت‌های عرضه و فروش انواع و اقسام البسه به عنوان پر مخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین این سایت ها نام برد. فروشگاه سایت‌هایی که عمدتا با اخذ مجوزهای لازم از سوی وزارت ارشاد و برخی نهادهای وزارت صنعت در حال فعالیت می‌باشند؛ سایت‌هایی که در میان آن‌ها می‌توان مارک‌های معتبر البسه داخلی و خارجی را نیز پیدا کرد.

    نکته قابل تامل در مورد بسیاری از این سایت‌ها که باعث تاثر و تحیر می‌شود، نحوه ارائه و به تصویر کشیدن البسه و محصولات مربوط به این حوزه است! فروشگاه سایت‌هایی که برای ارائه محصولات خود از ابزارهای گوناگون شامل لباس‌ها و پوشش‌های نامتعارف برای ایجاد جذابیت‌های کاذب جهت فروش بیشتر و جذب مخاطب بهره می‌جویند!قطعا مدیران این‌گونه سایت‌ها هدفی جز سود و بهره بیشتر اقتصادی را دنبال نمی‌کنند، اما نکته قابل تامل آنجاست که در این راه خواسته و یا ناخواسته در مسیری قرار گرفته‌اند که نتیجه‌ای جز همراهی و همکاری با دشمنان در تاثیر و نفوذ هرچه بیشتر جنگ‌نرم و شبیخون فرهنگی را به دنبال ندارند!

    سایت‌هایی که گاه دست به دامن دختران و زنان جوانی می‌شوند که برای ایجاد جذابیت و در نتیجه فروش بیشتر محصولات به مثابه مانکن‌هایی حاضر شده تا زیبایی و جذابیت‌های خود را به حراج بگذارند!از موارد دیگری که در برخی از فروشگاه‌های سایت‌های عرضه کننده البسه به وفور یافت می‌شود، عرضه و فروش پوشاک به سبک کاملا غربی و متضاد با هنجارهای ایرانی و اسلامی بوده که به جرات می‌توان گفت هیچ‌گونه سنخیتی با فرهنگ والای ما نداشته و نتیجه‌ای جز رواج برهنگی و قبح‌زدایی از بی‌حیایی در میان جوانان، به دنبال ندارند!

    و اما نکته‌ای که در مواجهه با گسترش روز افزون فروشگاه‌های اینترنتی ارائه دهنده‌ی پوشاک باعث نگرانی می‌شود، آن است که فعالیت عمده این سایت ها در سایه مجوزها و نظارت‌های مختلف، "قانونی" جلوه داده شده و از آنجا که عملکرد و ارائه محصولات در بسیاری از این سایت‌ها منافی هنجارهای اجتماعی و اعتقادی جامعه ایرانی می‌باشد، همین امر تاثیر قابل توجهی در رواج بی‌غیرتی عمومی در میان جوانان، استفاده ابزاری از دختران و زنان جوان جهت تبلیغ محصولات و همچنین دامن زدن به ترویج پدیده شوم مانکنیسم و به دنبال آن رواج بی‌حیایی و عادی‌سازی بی‌حجابی و بی‌عفتی در سطح جامعه می‌شوند؛ مواردی که در تضاد کامل با فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی ما بوده و دهن‌کجی آشکاری به دین مداری و قانون گرایی در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

     اینجاست که سوالاتی مهم و البته مبهم در اذهان به وجود می‌آید که به راستی مسئول و زمینه ساز این بی‌سامانی چه کسانی هستند؟چه کسانی وظیفه نظارت و برخورد با چنین سایت‌هایی را دارند که خواسته و یا ناخواسته در تبلیغات خود در حال قبح‌زدایی از بی‌حیایی و بی‌عفتی عمومی هستند؟چه کسانی هم سو با اهداف دشمنان جهت تغییر سبک زندگی در میان جوانان ایران اسلامی سر خود را همچون کبک به زیر برف کرده و به جای برخورد و مواجهه با این قتل عام و شبیخون فرهنگی، سکوت اختیار کرده اند؟به راستی این بی‌توجهی و سهل‌انگاری در مواجهه با اشاعه فحشا و بی‌عفتی در فضای مجازی جمهوری اسلامی، آن هم در زیر سایه قانون و اخذ مجوز، چیزی جز بی‌غیرتی مسئولین را یادآور می‌شود؟افسران آماده‌باش پلیس فتا، در کجای این شهر بی در و پیکر مجازی در حال گشت زنی هستند که در آن مانکن‌هایی که گویی این روزها پوشش زننده‌ی آن‌ها الگویی برای نوع پوشش جوانان ایرانی شده، در حال جولان دادن و تبلیغ افکار مسموم خود هستند؟

    مسئولین محترم کارگروه مصادیق مجرمانه! آیا نمی‌بینید حیازدایی را که این روزها به وضوح در انواع و اقسام سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از سوی دختران و زنان جوان با اشتراک گذاری عکس‌های شخصی از سوی خود آن‌ها انجام می‌پذیرد؟ آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که شاید ترویج این حجم سنگین از بی‌حیایی در فضای مجازی، نتیجه اهمال کاری شما مسئولان در نظارت و برخورد با سایت‌هایی است که در سایه مجوز و به اصلاح قانونی بودن، به ترویج این افکار مسموم می‌پردازند؟آیا به راستی به جریان هوای ناپاکی که در فضای مجازی کشور، آن هم در پناه قانون، به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی ساکنان این کشور متمدن است، اندیشیده‌اید؟ آیا وقت آن فرا نرسیده مسئولین، مراکز و نهادهای موظف به نظارت بر محتوای سایت‌های داخلی به خود آمده و عینک‌های سیاه خوش بینی که شاید بتوان آن را زائیده نوعی روشنفکری غرب‌زده دانست از چشمانشان برداشته، و بیش از این به پیاده‌سازی نقشه‌های مغرضانه دشمنان در جهت تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی کمک ننموده واز چشم پوشی‌ها و شاید نادیده گرفتن‌های مغرضانه دست بکشند.

    انتظار می‌رود مسئولین محترم به وظیفه انقلابی خود عمل نموده و هر چه سریع‌تر با اقداماتی مقتدرانه از اشاعه این افکار مسموم در فضای مجازی کشور،آن هم در لوای قانون جلوگیری به عمل آورند. به راستی اعتقادات، سرنوشت، اخلاق و سبک زندگی خود و فرزندانمان را به چه گروه و چه کسانی سپرده‌ایم! زیرا از آنچه پیداست در این فضا هیچ گونه تعهد و نظارتی وجود ندارد!

    تلنگر:

    حجاب اسلامی ابعادی گسترده دارد و یکی از مهم‌ترین و اساسی‏ترین ابعاد آن، حجاب درونی و باطنی و ذهنی است که فرد را در مواجهه با گناه و فساد، از عقاید و ایمان راسخ درونی برخوردارمی‌کند؛ و اساساً این حجاب ذهنی و عقیدتی، به منزلهی سنگ بنای دیگر حجابها، از جمله حجاب و پوشش ظاهری است؛ زیرا افکار و عقاید انسان، شکل دهنده‌ی رفتارهای اوست.

    البته، همانگونه که حجاب و پوشش ظاهری، لزوماً به معنای برخورداری از همه‌ی مراتب عفاف نیست، عفاف بدون رعایت پوشش ظاهری نیز قابل تصور نیست. نمیتوان زن یا مردی را که عریان یا نیمه عریان در انظار عمومی ظاهر میشود عفیف دانست؛زیرا گفتیم که پوشش ظاهری یکی از علامتها و نشانههای عفاف است، و بین مقدار عفاف و حجاب، رابطه‌ی تأثیر و تأثّر متقابل وجود دارد. بعضی نیز رابطه‌ی عفاف و حجاب را از نوع رابطه‌ی ریشه و میوه دانسته‌اند؛ با این تعبیر که حجاب، میوه‌ی عفاف، وعفاف، ریشه‌ی حجاب است. برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند، ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. این حجاب، تنها پوسته‌ و ظاهری است. از سوی دیگر، افرادی ادعای عفاف کرده و با تعابیری، مثل «من قلب پاک دارم، خدا با قلب‌ها کار دارد»، خود را سرگرم می‌کنند؛ چنین انسانهایی باید در قاموس اندیشه‌ی خود این نکته‌ی اساسی را بنگارند که درون پاک، بیرونی پاک می‌پروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن میوه‌ی ناپاکِ بی‌حجابی نخواهد شد.

     

    آيتم جزئيات

    بازدید ها: 216 کليک ها ايجاد شده در دوشنبه, 22 تیر 1394 ساعت 09:10 توسط زانست ایران شناسه آيتم: 5368

    آخرین اخبار سنندج